EN

Kisah Perempuan Kita
Pemeriksaan Haid

Kisah Perempuan Kita: Pemeriksaan Haid
© FNF Malaysia 

Podcast ini dibawakan kepada anda oleh Sisters in Islam

“Kisah Perempuan Kita” adalah ruang yang selamat dan bertujuan untuk mengenegahkan realiti kehidupan perempuan yang mereka alami sehari-hari. Perempuan berhadapan dengan pelbagai isu dan masalah, baik di rumah, tempat kerja, ruang awam dan persendirian. Walaupun kita hidup dalam zaman moden, tetapi, sedihnya perempuan masih berhadapan dengan pelbagai isu yang kritikal dan membimbangkan seperti keganasan dan perlecehan, diskriminasi dan layanan buruk hanya kerana mereka adalah seorang perempuan.

Podcast ini adalah mengenai : Kisah pemeriksaan haid (atau "period spotcheck") ini sebenarnya bukanlah kisah yang jarang didengar tetapi, ia sangat normal dan selalunya terjadi di peringkat sekolah di mana, pelajar perempuan diperiksa jika mereka benar-benar sedang bermenstruasi apabila masuk waktu solat ataupun dalam situasi lain. Ikuti perbincangan mengenai pengalaman realiti perempuan mengenai pemeriksaan haid.

Jom dengar podcast di bawah:

An dieser Stelle finden Sie einen externen Inhalt, der den Inhalt ergänzt. Sie können ihn sich mit einem Klick anzeigen lassen.